
Jak dobrze wiecie nasz serwis ma swój własny profil na Twitterze, oraz Facbooku. Powoli zwiększa się nam oglądalność i zasięg. Dziś uczestniczyłem na swoim prywatnym profilu w ciekawej dyskusji a zaczęło się to bardzo niewinnie
Od czego zaczęła się ponad 10 godzinna dyskusja i wymiana zdań? Od pochwalenia się T-Mobile kolejnymi miastami w zasięgu najnowszych technologi telekomunikacyjnych.
Nie dość, że dziś piątek i 3000 followersów, to jeszcze do listy miast z #najlepszasieć dopisujemy Łódź i Częstochowę http://t.co/gxiG6uzYNV
? T-Mobile Polska (@TMobilePolska) lipiec 4, 2014
Taki całkiem niewinny wpis wywołał we mnie jako delikatną chęć dania prztyczka w nos. Jak dobrze wiemy T-Mobile i PKP razem wprowadzają internet na pokładzie pociągów EIC i TLK o Pendolino nie wspomnę bo tam nawet im nie pozwolono się zbliżyć. Moja odpowiedź była taka
@TMobilePolska i jeden słownie jeden pociąg PKP IC pękam z dumy tylko przestane się turlać 🙂
? Pan Kosmita (@Djczas) lipiec 4, 2014
No i włożyłem delikatnie kij w mrowisko. T Mobile dzielnie znosił moje wpisy i bardzo dobrze reagował
@Djczas na razie jeden. W lipcu pewnie kolejne dojdą. To logistycznie dość duże przedsięwzięcie. Więc tego… nie pękaj;) ? T-Mobile Polska (@TMobilePolska) lipiec 4, 2014
Wymienialiśmy się tweetami, rozmowa się rozwijała i rozmówca zaimponował mi wiedza nie tylko z teraźniejszości, ale także z historii.
@Djczas mamy świadomość, ale dzięki za okazję do odświeżenia sobie wiedzy:)
? T-Mobile Polska (@TMobilePolska) lipiec 4, 2014
Myślałem że dyskusja się zamknie i że już wygasł temat więc postanowiłem się pożegnać i pozdrowić. Podesłałem zdjęcie, które zrobiłem będąc w okolicy siedziby T-Mobile Polska telefonem Samsung Galaxy Note 3 Jakże wielkie było moje zdziwienie jak zobaczyłem tego tweeta.
@Djczas Ej! Kawka?:) ? T-Mobile Polska (@TMobilePolska) lipiec 4, 2014
No i błyskawicznie wpadło zaproszenie na kawę przez T- Mobile, ale niestety zdjęcie zrobione było w maju. Co dla mnie było godne pogratulowania realtime marketingu. Gdybym był na miejscu zapewne skorzystałbym z zaproszenia, doszłoby do ciekawej rozmowy, a kto wie może do powrotu w przyszłości do sieci T-Mobile,ale jest ciąg dalszy
@Djczas no wiesz, z nami jak z dzieckiem:) (to co, umiemy w te soszle czy nie??;PP))
? T-Mobile Polska (@TMobilePolska) lipiec 4, 2014
I w tym momencie nastąpił rozwój rozmowy
@Djczas dobra, ale wyłączając fb?:) #ochprzyznajto @SamsungPolska @PolskiBuscom ? T-Mobile Polska (@TMobilePolska) lipiec 4, 2014
Jak widzicie dołączyłem do rozmowy wzór postępowania w Social Media dwóch firm Samsung Polska oraz PolskiBus.com dalszego rozwoju sytuacji się nie spodziewałem.
@TMobilePolska to jeszcze przed wami jest @BrowarAmber 🙂 ale i tak jesteście lepsi od @PKPIntercityPDP @SamsungPolska @PolskiBuscom
? Pan Kosmita (@Djczas) lipiec 4, 2014
I tak w rozmowie zostały pokazane marki, które są uważane za wzór prowadzenia interakcji z użytkownikami czyli Samsung Polska, Browar Amber i PolskiBus.com niestety PKP InterCity działa po macoszemu bez pomysłu na to jak wykorzystać nowe możliwości jakie dają nam media społecznościowe. Dyskusja rozgorzała i nie gasła
@Djczas ale nikt rozsądny nie próbuje przebić prowaru jeśli chodzi o socjalność. @BrowarAmber @PKPIntercityPDP @SamsungPolska @PolskiBuscom ? T-Mobile Polska (@TMobilePolska) lipiec 4, 2014
No i zaczęła się prawdziwa dyskusja pomiędzy użytkownikami, i Brandami
@TMobilePolska @Djczas @PKPIntercityPDP @SamsungPolska @PolskiBuscom socjalność socjalnością ale wielkość ma znaczenie 🙂
? Browar Amber (@BrowarAmber) lipiec 4, 2014
I teraz zajęliśmy się wielkością firm, ale tak naprawdę nie ma to w mediach społecznościowych znaczenia, tutaj liczy sie pomysł i interakcja.
@BrowarAmber Browar jak komórki łączy ludzi 😀 @TMobilePolska @Djczas @PKPIntercityPDP @SamsungPolska @PolskiBuscom ? Michał Puternicki (@Puter1916) lipiec 4, 2014
Wystarczyła mała iskierka i szybka reakcja na wpis Michała aby oba Brandy Browar Amber i T-Mobile zaczęły większa interakcję między sobą oraz z użytkownikiem
@TMobilePolska jak zwał tak zwał liczy się efekt 😀 @BrowarAmber @Djczas @PKPIntercityPDP @SamsungPolska @PolskiBuscom
? Michał Puternicki (@Puter1916) lipiec 4, 2014
i zaczęło się teraz już bardziej luźno mniej formalnie
@Puter1916 @TMobilePolska @Djczas @SamsungPolska @PolskiBuscom dobra ale ile my jesteśmy w stanie ich połączyć a ile komórki! ? Browar Amber (@BrowarAmber) lipiec 4, 2014
Pojawiła się propozycja 😉
@Puter1916 @TMobilePolska @Djczas @SamsungPolska @PolskiBuscom to proponujemy wypijać tyle piw ile połączeń ;D ? Browar Amber (@BrowarAmber) lipiec 4, 2014
odpowiedź była bardzo szybka
@Puter1916 @TMobilePolska @Djczas @SamsungPolska @PolskiBuscom telefonicznych. Jak dołączymy resztę to kraj zacznie walczyć z nałogiem
? Browar Amber (@BrowarAmber) lipiec 4, 2014
W miedzy czasie pojawiły sie inne wątki, które można sobie poczytać klikając podgląd rozmowy, ale wracamy do głównej dyskusji
@Djczas @Puter1916 @TMobilePolska trzeba jakiś inny przelicznik znaleść…. 🙁 Może nie minuty, a złotówki. Będzie sprawiedliwiej. ? Browar Amber (@BrowarAmber) lipiec 4, 2014
tak o to dyskusja została skierowana na zrobienie przelicznika i tutaj do dyskusji włączył się PolskiBus.com
@BrowarAmber @Puter1916 @TMobilePolska @Djczas @SamsungPolska A może jedno piwko, ale każdego dnia w innym mieście? Przewieziemy Was! 🙂
? PolskiBus.com (@PolskiBuscom) lipiec 4, 2014
w tym momencie mamy w interakcji dwa brandy i użytkownika
@PolskiBuscom 🙂 ooo to jest myśl 🙂 @BrowarAmber @Puter1916 @TMobilePolska @SamsungPolska ? Pan Kosmita (@Djczas) lipiec 4, 2014
Powoli dochodzimy do końca dyskusji i zajmujemy się tym jak można było połączyć: technologię,podróże, oraz przyjemności
@Djczas @BrowarAmber @Puter1916 @TMobilePolska @SamsungPolska i można? można! 🙂
? PolskiBus.com (@PolskiBuscom) lipiec 4, 2014
I w tym momencie pojawia się kolejny uczestnik dyskusji Samsung Polska, który postanowił dołączyć w odpowiednim dla siebie momencie. Nagrodził go swoim wpisem użytkownik Michał
@SamsungPolska nic nie zwiększa zadowolenia klienta jak bliski kontakt 🙂 @PolskiBuscom @Djczas @BrowarAmber @TMobilePolska ? Michał Puternicki (@Puter1916) lipiec 4, 2014
Wróćmy może jeszcze do wymiany zdań pomiędzy PolskimBusem i Broawrem Amber, bo pomimo luźniejszej interakcji pojawił się ważny wątek.
@PolskiBuscom @Djczas @Puter1916 @TMobilePolska @SamsungPolska piwo i 4 kółka – #niewolno
? Browar Amber (@BrowarAmber) lipiec 4, 2014
Osoba odpowiedzialna za profil Browaru podniosła w rozmowie wątek społeczny i problemu nietrzeźwych kierowców na co PolskiBus odpowiedział
@BrowarAmber @Djczas @Puter1916 @TMobilePolska @SamsungPolska zdecydowanie popieramy! po co wsiadać za kółko skoro są autobusy? 🙂 ? PolskiBus.com (@PolskiBuscom) lipiec 4, 2014
Przy okazji także i ja postanowiłem się wtrącić, na co PolskiBus tez miał trafną odpowiedź
@Djczas @BrowarAmber @Puter1916 @TMobilePolska @SamsungPolska życie. ktoś zawsze musi być kierowcą po imprezie. my mamy najlepszych 🙂
? PolskiBus.com (@PolskiBuscom) lipiec 4, 2014
Na zamkniecie dyskusji postanowiłem pozdrowić zwyczajowym Follow Friday czyli #FF uczestników dyskusji. Follow Friday jest na Twitterze czymś w postaci proponowania innym użytkownikom kogo warto obserwować
#FF w tym tygodniu należy się bez dwóch zdań dla @BrowarAmber @TMobilePolska @SamsungPolska @PolskiBuscom za wzorowy feedback i interakcje ? Pan Kosmita (@Djczas) lipiec 4, 2014
Jak widzicie po lekturze tego tekstu, podejście do klienta (użytkownika) dużo daje i pomaga w komunikowaniu się. Nie musimy wydawać gigantyczny pieniędzy na reklamy telewizyjne. Klient ma poczucie że dany marka(brand) interesuje się tym co jej klienci robią, nie wciska nam nachalnie swojej oferty, ale analizuje co nam jest potrzebne. Zaczęło się naprawdę niewinnie i nic tego nie zapowiadało. Ja jako klient byłem zniechęcony do T-Mobile Polska, ale interakcja i szybie reakcje na to co pisze dało mi poczucie, że jednak jestem kimś, kogo by chcieli odzyskać. Nie można się obrażać jak robią to nie które marki, zamykać się na krytykę (nie mylić z hejtingiem). Dobra interakcja z użytkownikami to podstawa sukcesu. Nie możemy także zamykać się w sztywne ramy wysyłamy komunikat prasowy i robimy kawę. Tak było kiedyś, teraz liczy się pomysł, aby klienta przyciągnąć i pozwolić mu na otworzenie się ze swoimi potrzebami. Tutaj przedstawione profile wielkich koncernów jak Samsung Polska czy T-Mobile Polska nawiązały rozmowę z mniejszymi graczami jak przewoźnik PolskiBus.com czy regionalny Browar Amber. Tak naprawdę podczas tej dyskusji cały czas przewijają się nazwy firm, utrwala się w świadomości użytkownika marka, czym się zajmuje, itp Niby taka luźna dyskusja, a tak naprawdę pokaz realtime marketingu, wymiany opinii i promowania marki. Poniżej wklejam profile przedstawionych Brandów oraz kilka statusów
Pierwszym profilem jaki wam polecam z tej dyskusji jest oficjalny profil Samsung Polska. Tutaj nie tylko same wpisy odgrywają ważna rolę, ale także w każdą środę o godzinie 10 jest godzina z rzecznikiem firmy. Przez całą godzinę odpowiada on na wszystkie pytania użytkowników, jest do dyspozycji każdego. W tym czasie wpisy oznaczone są hashtagiem #rzeczniksamsung
Tweety na temat @SamsungPolska
Kolejnym przykładem dobrej interakcji jest Browar Amber, który słynie ze swoich wyśmienitych produktów test ich ukaże się na stronie DJ Gotuje
Tweety na temat @BrowarAmber
Kolejnym uczestnikiem rozmowy był T-Mobile Polska za co lubię ich czytać ponieważ potrafią przekazać swoje informacje w sposób jasny i klarowny i tak samo jak poprzednicy wchodzą z nami interakcję w opisie swojego profilu mamy napisane kto z ramienia T-Mobile z nami pisze. Nie jest to anonimowy student, czy inny pracownik, ale wiemy z kim piszemy.
Tweety na temat @TMobilePolska
I ostatni uczestnik PolskiBus.com tutaj dopiero raczkują na Twitterze, ale jeśli się ośmielą, tak jak na Facebooku to mają wielki potencjał. Jak na razie jeszcze nie odnajdują się na tym medium. Więcej aktywności 🙂
Tweety na temat @PolskiBuscom
Oraz statusy użytkowników dzięki nim zobaczycie jak wyglądała dyskusja najpierw mój Pan Kosmita rozmawia z T-Mobile Polska, oraz Samsung Polska.
Ten wpis jest może nieco inny od tematyki, ale przybliża nam on działanie Twittera, który nie jest tak popularny w Polsce jak Facebook. Jak do tej pory posiada swoje konto na Twitterze kilkadziesiąt tysięcy polskich użytkowników.
Pozdrawiam Pan Kosmita z Twittera 😉